Od jutra się odchudzam. Odcinek 2761 - AVETPHARMA

<<<  powrót do strony bloga

 

Od jutra się odchudzam. Odcinek 2761

Stało się, postanowiłaś i od kilku tygodni zmieniasz. Swoje życie i siebie. Zrobiłaś porządki w garderobie i lodówce. Radykalnie, jednego dnia pozbyłaś się wszystkich „przydasi” nie używanych od lat. Część rozdałaś, część sprzedałaś, a kilka zwyczajnie wyrzuciłaś. Lodówka i spiżarka też przeszły metamorfozę. Przekąski słodkie i słone, gotowe dania, makaron, białe pieczywo, mrożona pizza i frytki wylądowały w koszu. 

W Twoim jadłospisie dziś znajdują się same sałatki, odtłuszczony nabiał, drób i ryby. Zaczęłaś nawet biegać wieczorami a każdy poranek zaczynasz od domowego godzinnego treningu przed laptopem zanim dzieci wstaną.

Mijają dni i tygodnie a Ty jesteś coraz bardziej zmęczona i głodna, a efekty w postaci zgubionych kilogramów są mierne. Zaczyna Cię opuszczać motywacja i dobre nastawienie. Nie możesz już patrzeć na sałatę i gotowane jajka, jesteś wciąż rozdrażniona, zmęczona i warczysz z byle powodu. Czujesz się jak chomik w kołowrotku. Zapomniałaś już nawet po co te wszystkie wyrzeczenia.

W końcu miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle. Powoli zaczynasz odpuszczać. Na początku jeden poranny trening, aż w końcu idziesz na całość i zamawiasz trzeci dzień pod rząd pizzę na kolację. Cały wysiłek poszedł definitywnie na marne. Odpuszczasz. Który to już raz? Rodzina i znajomi przestali na to zwracać uwagę, bo „stale” jesteś na jakiejś nowej rewolucyjnej diecie, a zmian nie widać. Zamiast szukać nowych rewolucyjnych diet, kupować kolejny karnet na nowe zajęcia sprawdź, co może być powodem Twoich niepowodzeń.

Osoby które podejmują zwiększony wysiłek fizyczny nie zawsze uzyskują zadowalające efekty w postaci dobrego samopoczucia. Jedną z przyczyn może być powiązanie nadmiernej aktywności z radykalnym ograniczeniem posiłków. Okazuje się, że takie drastyczne zmiany nie muszą służyć naszemu zdrowiu, a musimy pamiętać, że odchudzanie ma tylko wtedy sens gdy jest ukierunkowane na zdrowie, a nie tylko urodę.

Zmiana nawyków żywieniowych jest konieczna, aby Twój organizm uzyskał optymalną ilość kalorii i wszystkie niezbędnie składniki, ale przy  nadmiernym wysiłku i niedostatecznej ilości kalorii, naturalne szlaki metaboliczne mogą nie nadążać z produkcją energii właśnie wtedy, gdy potrzebujesz jej najbardziej. 

PAMIĘTAJ: NIGDY zdrowe odchudzanie nie może polegać na głodzeniu się i maksymalizowaniu treningów.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z odchudzaniem, WPROWADZAJ ZMIANY STOPNIOWO! Zarówno do codziennej diety jak i w kwestii ruchu. W ten sposób wprowadzisz je na stałe do swojego życia nie mając poczucia odmawiania sobie jedzenia lub zmuszania się do treningów. W przeciwnym razie podobnie jak nasza bohaterka będziesz ciagle zmęczona, głodna, sfrustrowana a na koniec złamiesz swoje postanowienie.

Wyznaczaj sobie małe cele co jakiś czas, na przykład co dwa tygodnie albo co miesiąc. Jeśli słodzisz herbatę lub kawę, wsypuj o połowę mniej cukru albo wcale. Lubisz sałatę ze śmietaną do obiadu? Zamień śmietanę na jogurt light. Do pracy masz 4 przystanki tramwajem? Przynajmniej w jedną stronę idź pieszo. W weekend idź na długi spacer nie myśląc że MUSISZ zrobić mityczne 10 000 kroków. Zrobisz ile zrobisz, ale ważne że z tygodnia na tydzień kanapa i słone przekąski przestaną być głównym punktem programu w wolnym czasie. Bo odchudzanie aby było skuteczne, musi być jak maraton a nie sprint. Kolejny krok, czyli utrzymanie wypracowanych efektów będzie zdecydowanie łatwiejsze gdy nawyki „nowej Ty” staną się dla Ciebie codziennością a nie przymusem.

KALORIE SPALISZ NIE TYLKO NA SIŁOWNI!

Wstydzisz się chodzić na siłownię, bo „się nie znasz” i w swojej ocenie źle wyglądasz w leginsach? Nie tylko tam, możesz tracić kalorie! Oczywiście systematyczne treningi dostosowane do twoich możliwości są ważne, ale jeśli zaczynasz przygodę z odchudzaniem przeanalizuj swoją aktywność spontaniczną. Co to takiego? Aktywność spontaniczna to każda aktywność fizyczna która nie jest „usystematyzowana” poprzez ilośc powtórzeń, tempo czy cel. Aktywność poza treningiem także generuje wydatek energetyczny. Najlepszym przykładem jest chodzenie na pieszo, chodzenie po schodach, taniec czy nawet sprzątanie! Aktywność spontaniczna to także prace wykonywane na stojąco takie jak gotowanie, prace w ogrodzie czy odśnieżanie auta – tu warto nadmienić, że wydatek energetyczny podczas stania jest ok. trzykrotniee większy niż podczas siedzenia. 

ODCHUDZANIE TO MARATON A NIE SPRINT!

Pomyśl także o suplementacji naturalnych substancji, które wspomagają odchudzanie. Do takich substancji należy z pewnością karczoch wspomagający trawienie tłuszczy i proces detoksykacji wątroby czy morwa biała wspierająca utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi. Warto zapoznać się także z berberyną pozyskiwaną m.in. z korzenia berberysu, która działa poprzez aktywację enzymu – kinazy białkowej AMP, usprawniającej proces uzyskania energii przez komórki. Wzrastające zużycie energii podczas wysiłku prowadzi do aktywacji szlaków katabolicznych właśnie poprzez kinazę białkową AMP, co skutkuje zwiększonym spalaniem kwasów tłuszczowych i wzrostem energii w komórkachTa właściwość ekstraktów z berberysu ma zatem szczególne znaczenie dla osób, które podejmują zwiększony wysiłek fizyczny w celu redukcji masy ciała i poprawy kondycji.

Nie zależnie od tego, jaką drogę w odchudzaniu obierzesz, będziesz miała lepsze i gorsze dni. Nie zniechęcaj się, ale tez nie zakładaj zbyt wygórowanych celów. Idź tą drogą swoim własnym tempem. Zmiany potrzebują czasu i konsekwencji. Od zrobienia 100 przysiadów w jeden dzień Twoja figura się nie zmieni, ale jeśli już będziesz robiła ich 50 co 2-3 dni przez kilka miesięcy, zauważysz zmiany. To samo dotyczy odpowiedniej suplementacji - tylko regularność stosowania zapewni Ci odpowiednie wsparcie. Trzymam za Ciebie kciuki!

Anka
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies, ale w dowolnym momencie możesz wyłączyć ich obsługę. Więcej informacji znajdziesz tutaj:
Polityka prywatności
Jak wyłączyć
AKCEPTUJĘ
Add to cart